به کارگیری سیستم کنترل تردد STENTOFON در موزه لوور واقع در پاریس

موزه لوور پاریس واقع در کشور فرانسه ، از نظر وسعت بزرگترین موزه در جهان می باشد. این موزه که بالغ بر هزار اثر هنری را در خود جای داده است، مساحتی در حدود 60 هزار متر مربع را دارا می باشد که در ان مجموعه های نفیسی از کشور فرانسه و نیز سایر کشورهای جهان نگهداری و نمایش آثار هنری و تابلوهایی ار نقاشان مشهور جهان از جمله «لئوناردو داوینچی» و تابلو های مشهور وی به نام «مونالیزا» می باشد.
این موزه از سیستم های امنیتی بسیلر پیشرفته و نیز بالغ بر دو هزار کارمند امنیتی برخوردار می باشد . با توجه به وسعت زیاد و نیز اهمیت فراوان گنجینه های این موزه از دیر باز کار برقراری ارتباط به موقع ،سریع، و مطمئن میان دستگاه های مختلف حفاظتی، کارمندان امنیتی و نیز ایستگاه های پلیس از دغدغه های اصلی مسئولین این موزه بوده است. از این رو در اوایل سال جاری میلادی ،تصمیم گرفته شد تا سیستم امنیتی قدیمی آن با نام PAMEX تعویض گردد و به جای آن از سیستم جدیدی با نام تجاری STENTOFON ALPHA 138 استفاده گردد. این کار امری بسیار حساس و پرخطر بود چراکه لازم است که در حین جابه جایی این دو سیستم اقدامات امنیتی بسیار سخت گیرانه ای لحاظ شود و علاوه بر آن فرآیند برقراری ارتباط دائمی میان مامورین امنیتی همچنان برقرار باشد. در این پروزه بیش از 200 مرکز (ایستگاه) ،متشکل از کارمندان امنیتی موزه و نیروهای پلیس ،در سراسر فضای موزه سازماندهی شدند. برقراری ارتباط ، ان هم به صورت بی سیم ، بیش از همه برای ماموران امنیتی موزه مهم و حیاتی بود. همچنین با کمک امکانات ویدئویی STENTOFON دسترسی به کلیه نقاط و نواحی موزه از جمله ورودی های مخصوص کارکنان ، اتاق های کنترل ،پلکان، آسانسورها و نیز سایر نواحی و اماکنی که به روی مردم عادی بسته است. به شدت کنترل می شود.
این تغییر سیستم به دو دلیل عمده صورت گرفت. اولی به خاطر برقراری سیستم امنیتی مبتنی بر IP به گونه ای که بتواند با توجه به نیازهای زمان و افزایش بازدیدکنندگان جوابگوی نیاز های امنیتی باشد. و دیگری به دلیل بهره مندی از امکانات و تجهیزات جدیدی که این سیستم ارائه می کند
لازم به ذکر است که در سال 2005 میلادی در حدود 3/7 میلیون بازدید کننده آن هم در یک سال در مقایسه با تعداد بازدید کنندگان در سالهای اولیه دهد 90 میلادی که جمعا در حدود 5 میلیون نفر بودند، رشد بسیار زیادی را نشان می دهد.