سیستم کنترل دسترسی وایرلس

سیستم های وایرلس به منظور یکپارچه سازی سیستم ها امکانات زیادی را در اختیار مدیران اجرایی قرار می دهند و همین طور هزینه های مربوط به سیم کشی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

یک سیستم کنترل دسترسی وایرلس در زمان 45 دقیقه برای هر در و بدون نیاز به سیم کشی نصب می شود. این در حالی است که اگر بخواهیم سیم کشی انجام دهیم باید مدت یک روز کاری (8 ساعت) وقت صرف نماییم.

یکی از امکانات این سیستم دسترسی آنلاین و بدون هزینه اضافه را فراهم می کند. استفاده از این سیستم باعث می شود تا سیم کشی کارت خوان های تحت شبکه نیز انجام نگردد . سوئیچ های درها و ابزار های درخواست خروج می شود. در نتیجه این سیستم تا حد قابل توجهی هزینه ها را کاهش می دهد و باعث سرعت عمل در نصب می گردد. و همچنین به زیبایی ساختمان شما کمک می کند.
امروزه بیش از نیمی از سیستم های قفل الکترونیکی قابلیت اتصال به وایرلس را دارند و این موضوع دور از ذهن نیست. این سیستم ها از نظر ایمنی مطمئن تر عمل می کنند. و از هک شدن جلوگیری می نمایند. هر انتقال مبتنی بر فرکانس های رادیویی (rf)و توسط سوئیچ aes-128 بیت کد گذاری می شوند. که این موضوع امنیت مجازی غیر قابل دسترسی را فراهم می کند. که این استاندارد مورد تایید اکثر دولت هاست.
سیستم های ارتباط دسترسی به دو صورت (pim) و (wifi) تقسیم می شوند.که در روش wifiقفل ها و سنسورها به یک آنتن wifi متصل می شوند. که از این طریق به شبکه متصل می شوند. معمولا اگر یک سیستم gh24/2 به کار گرفته شود آنتن های اضافه برای پشتیبانی تعداد برابر قفل ها و سنسورهای بی سیم مورد نیاز است.
در سیستم wifiممکن است به معنای هزینه اضافه برای نصب آنتن ها در نزدیکی قفل ها برای اطمینان از عملکرد آنها باشد .قفل های وایرلس مستقل به یک آی پی مخصوص به خود احتیاج دارند.