کاربردهای دوربین مداربسته

در اينجا مطالبي درباره آموزش دوربين مدار بسته عنوان مي نماييم. کاربرد اصلي و عمده دوربين هاي مداربسته در سيستم هاي حفاظتي است اما کاربرد هاي آن به سيستم هاي حفاظتي محدود نبوده و از آن فراتر ميرود کاربردهايي از قبيل کاربردهاي پليسي ، نظامي، فضايي ،صنعتي ، کنترل ترافيک ، ارتباطات ويديويي، و تصوير برداري نامحسوس.

- جلوگيري از ارتکاب جرايم:
کاربرد دوربين هاي مداربسته در جلوگيري از ارتکاب جرايم بسيار وسيع است. از جلوگيري از جرايم رانندگي تا جرايم جنايي. استفاده نامحسوس از دوربين هاي مخفي نيز بسيار رواج يافته است. بطور مثال مي توان به دوربين هاي دستگاه هاي خود پرداز اشاره کرد که براي شناسايي جرايمي چون وارد کردن تصادفي رمز کارت اعتباري کاربرد دارد.

آخرين تحقيقات آماري از شهر هاي بزرگ آمريکا و انگلستان نشان مي دهد بعد از نصب دوربين هاي مداربسته در پارکينگ ها 51 درصد از تعداد جرايم کاسته شده است. در فرودگاه ها ميزان کاهش جرايم 23% و در ساير مراکز عمومي روي هم رفته اين مقدار 7% بوده است.

دوربين مداربسته,انواع دوربين مداربسته,کاربردهاي دوربين مداربسته

-کاربرد صنعتي:
در کارخانجات صنعتي نيز از دوربين هاي مداربسته در محل ها يا مراحلي از کار که حضور فيزيکي انسان خطرناک،دشوار يا حتي غير ممکن است نيز بهره گرفته مي شود. در کارخانجاتي مثل کارخانجات شيميايي يا نيروگاه هاي هسته اي.در مراکز صنعتي استفاده از دوربين هاي اسکن خط توليد و دوربين هاي حرارتي رواج زيادي دارد.

دوربين مداربسته,انواع دوربين مداربسته,کاربردهاي دوربين مداربسته

-کنترل ترافيک:
امروزه در اکثر کشورهاي جهان از دوربين هاي مداربسته براي کنترل ترافيک وسايل نقليه در سطح گسترده اي استفاده مي شود. از جمله کنترل ميزان ترافيک در خيابان ها و ارسال اطلاعات توسط gps به رانندگاني که قصد عبور از مسير آن خيابان ها را دارند.تحت نظارت قراردادن تصادفات و شناسايي جرايم رانندگي حداقل کاربرد هاي دوربين مداربسته در کنترل وسايل نقليه هستند. شناسايي اتوماتيک پلاک خودروها از جمله آخرين دستاورد هاي دوربين هاي مداربسته در اين بخش مي باشند.

-امنيت نقل و انتقالات:
در نقل و انتقلات عمومي از دوربين مداربسته براي جلوگيري از حوادثي که ممکن است در اثر خارج از ديد بودن محل صورت بگيرد استفاده مي شود. بطور مثال در متروها از دوربين مداربسته براي کنترل درهاي ورود و خروج مسافران به منظور اطمينان از اينکه مسافر از در عبور کرده است و يا موارد مشابه آن در اتوبوس ها و قطارهاي شهري.