دوربین های مداربسته

امروزه بنا به نياز مشتريان و بالا رفتن تقاضا براي آموزش نصب دوربين مداربسته بيشتر شرکت هاي مطرح جهان سعي دارند که بخش وسيعي از بازار را دراختيار خود در آورند براي همين امر تلاش مي کنند قالبليت هايي فراتر از رقباي خود توليد کنند.
به طور مثال کمپاني سامسونگ دوربيني درست کرده که براي مراکز خريد است اين دوربين کاملا هوشمند بوده به اين شکل که مي تواند در طول مدت يک ماه به صاحب فروشگاه اعلام کند کدام يک از محصولاتش بازديد بيشتري داشته يا مي تواند اعلام کند چند عدد از جنس هاي قفسش به فروش رسيده است.
خوب مي بينيم اين قابليت واقعا جالب است و اگر مشتري اين قابليت را بفهمد به طور يقين ايندوربين را انتخاب ميکند .اين تکنولوژي که شرکت سامسونگ ارائه داده بي نظير است براي همين دوربين هاي اين شرکت از مابقي برند ها از قيمت بالاتري برخردار است.
حالا به نظر شما اين دوربين ها چطور مي توانند به اين خوبي محاسبه کنند؟
جواب خيلي ساده است ولي پياده سازي آن کار واقعا مشکلي است.روش کار اين دوربين ها از طريق پيکسل هاي تصوير است يا بهتر است بگوييم از طريق تعويض رنگ در هر پيکسل تصوير.
دوربين هاي مداربسته هايکويژن:اين دوربين ها ساخت کشور چين هستند که در حال حاضر يکي از برند هاي مطرح جهان به حساب مي آيند.شرکت چيني هايکويژن براي به دست گرفتن بازار دوربين يک طرح ساده را اجرا کرد .
اين شرکت توليد را بالا برد قيمت را کاهش داد به اين شکل که محصولات خود را با کيفيتي بالاتر از رقباي خود ولي قيمت پايين تر از آنها به بازار عرضه کرد .اين فکر در نوع خود جالب بود زيرا با گرفتن سود کمتر ولي فروش بيشتر از مابقي رقباي خود پيشي گرفته است.
در دوربين هاي چيني کيفيت تصوير در زمان نصب بسيار عالي است ولي با گذشت زمان ccd دوربين کدر مي شود و کيفيت اوليه خود را از دست مي دهد.