انواع مختلف درب های اتوماتیک

مقاله زير آموزش درب اتوماتيک را عنوان مي نمايد.
درب هاي گردان اتوماتيک و غير اتوماتيک در اماکن پر رفت و آمد استفاده شده و اين امکان را فراهم مي کند که افراد در آن واحد قادر به ورود و خروج باشند. اين درب ها به افراد اجازه مي دهند تا بدون ايجاد مزاحمت براي يکديگر به يک مکان وارد يا از آن خارج شوند. اين درب ها از نظر بازدهي انرژي کارآمد بوده، مانع برخوردها مي شوند و هزينه هاي مربوط به گرمايش و سرمايش ساختمان را کاهش مي دهد. درب هاي اتوماتيک اغلب از دو، سه يا چهار پره شيشه اي ساخته مي شوند.
انواع مختلف درب هاي اتوماتيک,
درب هاي اتوماتيک کشويي به طور گسترده اي به منظور رفت و آمد هاي يک طرفه يا دو طرفه استفاده مي شوند. اين درب ها به شکل يک تکه کشويي، دو تکه کشويي، دو تلسکوپي وجود دارند.
درب هاي اتوماتيک لولايي معمولا براي رفت و آمد هاي يک طرفه هم در مسير ورودي و هم خروجي استفاده مي شوند. اين درب ها در قالب هاي تک و دو لنگه يا دوقلو مي توانند مورد استفاده قرار گيرند.
درب هاي اتوماتيک تاشو معمولا در مواقعي کاربرد دارند که فضا اهميت پيدا مي کند. اين درب ها نيز مي توانند تک يا دولنگه اي باشند و افراد مي توانند از هر دهانه آن در دو جهت ورود و خروج تردد کنند.
درب هاي لولايي کم مصرف در انرژي هم وجود دارند که يا به کمک فشردن يک صفحه باز و بسته مي شوند و يا به صورت دستي اين کار صورت مي گيرد. اين درب ها نيز در انواع تک و دو لنگه يا دوقلو موجودند.

انواع درب هاي کشويي اتوماتيک
درب اتوماتيک خطي
درب هاي خطي از جمله درب هاي اتوماتيک کشويي سنتي بوده و براي استفاده در هر مکاني که از فضاي جانبي کافي برخوردار باشد، مناسب هستند. اين درب ها ورود و خروج را به طرز زيبا و ساده اي خودکار مي کنند. لنگه هاي در به هنگام عبور افراد، به صورت کشويي باز شده که باعث تامين هرچه بيشتر ايمني افراد نيز مي شود.
درب اتوماتيک تلسکوپي
درهاي کشويي تلسکوپي براي اماکني مناسب هستند که در آنها ورودي ها بايد عريض باشند اما به علت آرايش و ساختار آن امکان داشتن درب هايي با لنگه هاي عريض وجود ندارد.
درب اتوماتيک قوسي (هلالي)
درب هاي کشويي داراي انحنا ويژگي هاي معماري و يک سبک و خصوصيت ظاهري بديع در نگاه اول دارند. اين نوع درب ها در ورودي ساختمان احساس شکوه و عظمت خاصي ايجاد مي کنند. اين درب ها تقريبا 40% بزرگتر از درب هاي کشويي خطي هستند.

درب اتوماتيک زاويه دار
درب هاي کشويي زاويه دار راه حل ايده­ال جهت جلوه دادن هرچه بيشتر ورودي ساختمان هاي مدرن است. زاويه درب مي تواند به سمت داخل يا بيرون ساختمان باشد اما به هرحال، شما به کمک استفاده از درب هاي کشويي زاويه دار مي توانيد زيبايي جذابي براي ورودي ساختمان خود به وجود بياوريد.


درب اتوماتيک چند منظوره
همانطور که از اسم آنها پيداست، درب هاي کشويي چند منظوره کاربردهاي گوناگوني دارند. تمام مزاياي درب هاي اتوماتيک کشويي در اينها وجود داشته و باعث سهولت در رفت و آمد افراد مي شوند. در مواقع ضروري يا هنگامي که حجم تردد بسيار زياد باشد (مانند درب سالن هاي کنسرت) خاصيت بازشدن آن به صورت تاشو، راهي سريع و مطمئن براي خروج مهيا مي کند. از طرف ديگر، لنگه هاي آن مي توانند در مواقع لازم قفل شده و اجازه ورود به افراد ناخواسته را ندهد.
انواع درب هاي لولايي اتوماتيک

درب اتوماتيک رانشگر مرئي
در مورد درب هاي رانشگر مرئي، قسمت رانشگر و اتصالات مربوطه از بيرون مشخص و قابل رويت هستند. رانشگر هاي مرئي به راحتي و صرف اندکي حوصله مي توانند بر روي درب هاي معمولي نصب شده و آنها راه حلي ايده­ ال براي ارتقاي عملکرد درب هاي موجود در اماکن عمومي هستند.
درب اتوماتيک رانشگر مخفي
هنگامي که از رانشگرهاي مخفي براي درب ها استفاده مي کنيم، سيستم خودکارسازي داخلي درب ها در داخل کف يا سقف تعبيه مي شود و قابل رويت نمي باشد. در اين مورد، درب ها مشابه درب هاي لولايي ساده به چشم مي آيند به خاطر اينکه نه رانشگر و نه اتصالات مربوط به آن ديده نمي شوند. اينگونه درب ها به طور ويژه در اماکني کاربرد پيدا مي کنند که به جوانب زيباشناسي اهميت داده مي شود. اماکني نيز که به دربهاي اتوماتيک با پهناي زياد به منظور تسهيل در تردد نياز دارند، مورد ديگر استفاده اين نوع از درب هاست.
انواع درب هاي اتوماتيک گردان

درب اتوماتيک کلاسيک کوچک
همانطور که از اسم آن پيداست و به خاطر طراحي بي نظير و ظرافت ساخت آنها، درب هاي اتوماتيک گردان از نوع کلاسيک کوچک بيشتر براي استفاده در اماکني با معماري ممتاز اما به دور از تظاهر مناسب هستند.
درب اتوماتيک کلاسيک هاي بزرگ
وجه تمايز اصلي درب هاي گردان کلاسيک بزرگ، محکم و نيرومند بودن آنها نسبت به درب هاي کلاسيک کوچک است. اين درب ها يک سيستم کنترل اتوماتيک ديگر نيز در داخل خود دارند که آنها را براي استفاده در اماکني که نياز به درب هاي گردان با شعاع زياد است، مناسب کرده است.
درب هاي گردان با چارچوب سبک
درب هاي گردان با چارچوب هاي سبک درب هايي هستند که علي رغم طراحي ظريف و سبکشان، بسيار محکم مي باشند. سبکي اين درب ها به خاطر به کاربردن آلومينيوم به شکل ظريفي در ساخت چارچوب پره هاي آن و کاربرد آلياژ کروم و فولاد در بدنه قسمت استوانه اي شکل آن است. پوشش هاي سقف شيشه اي، پره هاي بدون پروفايل و ستون مرکزي همه با هم موجب ظاهر جذاب اين نوع درب ها شده است.