دوربین های دومنظوره

در اينجا مطالبي درباره آموزش دوربين مدار بسته عنوان مي نماييم. اين دوربين ها در واقع دوربين هاي آنالوگي هستند که پرت خروجي شبکه نيز در آنها تعبيه شده است. کيفيت آنها آنالوگ است و امکان استفاده از آنها بصورت دوربين آنالوگ و يا دوربين تحت شبکه وجود دارد.

استفاده از اين دوربين ها تنها زماني توصيه مي شود که سيستم مداربسته از نوع آنالوگ بوده اما اتصال يک يا چند دوربين بصورت مستقيم به شبکه مورد نياز است.

دوربين هاي دام dome
معني لغتي کلمه دام dome گنبد است. در واقع دوربين دام به معني دوربين گنبدي شکل بوده و عنوان دوربين هاي سقفي نيز درباره آنها بکار ميرود. اين دوربين ها بيشتر براي نصب بر روي سقف طراحي شده و در اشکال فانتزي و متفاوتي در بازار موجود است. صرف نظر از قابليت ديد در شب و يا نوع لنز يا نوع امواج به کليه دوربين هاي سقفي گنبدي شکل دوربين دام گفته مي شود.

دوربين هاي صنعتي
استفاده از اين دوربين ها برخلاف نامشان در بازار ايران، منحصر به مصارف صنعتي نيست. اين دوربين ها که نام اصليشان دوربين هاي بادي body camera مي باشد دوربين هاي مکعب مستطيل شکلي هستند که معمولا قابليت نصب لنز بصورت جداگانه روي آنها تعبيه شده است. از آنجا که ساير دوربين ها قابليت سوار شدن لنز يا تعويض آن را ندارند از اين دوربين ها بيشتر در جاهايي استفاده مي شود که زوم يا فکوس مطلوب باشد.
دوربين هاي صنعتي با قاب و يا بدون قاب در داخل و يا خارج ساختمان ها مورد استفاده قرار مي گيرند.

دوربين هاي مينياتوري
دوربين هاي مينياتوري يا mini camera همانگونه که از نامشان پيداست دوربين هاي مداربسته کوچک متداول در بازار هستند. از اين دوربين ها بيشتر به عنوان دوربين هاي مخفي استفاده مي شود. معمولا آنها را در جايي که مي خواهند دوربين نامحسوس باشد بکار مي گيرند.